perjantai 27. huhtikuuta 2012

Kun savukkeet on loppuneet

7kk 27päivää

Miten tää on mahdollista? Olin jättänyt tupakka-askini sellaiseen paikkaan, että poika pääsi siihen käsiksi. En havahtunut siihen kuin vasta hetken päästä kun tuli niin hiljaista. Metrin päässä minusta poika oli saanut askin auki ja sieltä muutaman tupakan ulos!

Se tunne kun tajuaa mitä on tapahtunut oli ihan kauhea. Nappasin nopeasti tupakat pojan kädestä ja tutkin niiden vahinkoja. Ei pahemmin kosteutta, kaksi katki ja niistä toisen filtteriä en löytänyt mistään. Ja mitä mä teen?

Ensin googletin ja löysin keskustelun aiheeseen, mutta siinä oli kyseessä tupakantumppi. Ei sama kuitenkaan mikä tilanne meillä. Ja tuossa samaisessa aiheessa kysyjä teilattiin aivan täysin, miksi etsiä netistä kun pitäisi soittaa myrkytystietokeskukseen. Itsellä tuli ainakin sellainen olo, että kun kyse on "vain" puhtaasta filtteristä, niin yritän etsiä ensin itse tietoa. Pakko oli soittaa myrkytystietoleskukseen, vaikka hävetti ihan hirveästi ja pelko siitä mitä siellä sanotaan oli kauhea. Epäilevätkö ne siellä, että mä olen tahallani jättänyt askin pojan löydettäväksi. Ilmoittavatko ne heti asiasta eteenpäin? Onko meidän oven takana hetken päästä poliisit?

Sen jälkeen kun perheneuvoja heitti ilmoille sanan: lastensuojeluviranomaiset, musta on tullut kauhean arka. Mä pelkään että mun masennuksen vuoksi poika vietäisiin multa, meiltä, pois. Vaikka se tehdäänkin vain erittäin vakavissa tilanteissa musta tuntuu välillä etten uskalla kertoa kaikkea, jos pojalle tapahtuu jotain vahinkoa. Mä en lapsestani luovu. Enkä mä tiedä uskallanko kertoa edes miehelle tästä tapahtumasta. Hävettää niin paljon! Vaikka MTK:sta sain tiedon, että pelkkä filtteri ei ole vaarallinen, kun se on kerran käyttämätön, pieniä vatsanväänteitä saattaa tulla, mutta ei sen vakavampaa.

Miksen mä osaa vahtia lastani sillä tavalla mitä se vaatii? Miksi musta tuntuu, että aina kun yritän parhaani jotain tapahtuu. Eikä mitään vakavaa kuitenkaan ole tapahtunut.

Olenko mä edes riittävän hyvä äiti lapselleni?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti